Om mig

Min bakgrund är inom spelutveckling och specifikt illustration och spelgrafik. I flera år har jag frilansat inom detta område och allt eftersom fått ett större fokus på hur spel- och berättandeteknik kan användas för att förmedla kultur, kulturarv och skapa medvetenhet och engagemang för att hantera klimatkrisen. För närvarande arbetar jag halvtid som samordnare för digital utveckling på Dacapo Mariestad men är samtidigt tillgänglig för projekt inom illustration, spelgrafik, spelutveckling och digital visualisering.

Studier:
Kandidatexamen i medier, estetik och berättande
 (Dataspelutveckling – Grafik, Högskolan i Skövde 2011-2014)
Magisterexamen i medier, estetik och berättande (Digitalt berättande – Spel och kulturarv , Högskolan i Skövde 2018-2019)

Erfarenheter:
Spelgrafiker och delägare i Wingon Studios – 2013-2014
Egenföretagare inom illustration, spelgrafik och spelutveckling – 2014-idag
Inredning av utställningen Game Masters i Halmstad – 2015
Utveckling av prototyp för platsbaserat spel om megalitgravar – 2019
Huvudlärare inom Cross Media på Dacapo Mariestad – 2019-2021
Utveckling av spelet Pappersmaskinen för Vadsbo Museum – 2019-2020
Samordnare för digital utveckling samt digitalt berättande för kulturarvsbranschen på Dacapo Mariestad – 2021-idag

Programvaror:
Adobe Photoshop
Adobe Illustrator
Adobe InDesign
Adobe Premiere

Agisoft Metashape
Meshroom

Autodesk Maya

Scratch
Twine
Unity